Nemzetközi Színházi Intézet Magyar Központja, Budapest, 1013 Krisztina krt. 57. Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.">Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Copyright © 2022.
Tanulmányi eredményeinkre büszkék vagyunk, hisz tanulóink rendszeresen jól szerepelnek a kerületi, fővárosi versenyeken. Kiemelkedők több éven keresztül immár az angol, biológia, számítástechnika alsó tagozatos matematika, magyar nyelv és irodalom országos versenyeken elért eredményeink, melyek részben a tehetséges tanulóink, részben az őket tanító és felkészítő tanáraink munkáját dicsérik.
A versenyeken való kiváló szereplést segítik szakköreink és tanfolyamaink.
Iskolánk alsó tagozatos tanulói magyar, matematika, kézműves és rajz szakkörön vehetnek részt. A felső tagozatosok kémia, környezetvédő, biológia, rajz, angol, német, matematika, számítástechnika szakkörökön fejleszthetik egyéni képességeiket.
A tanítási órákra, versenyekre való felkészülést, a szabadidő hasznos eltöltését segíti az iskolai könyvtár.
A könyvár hangulatos olvasóteremmel, szabadpolcos raktárral mintegy 20.000 kötettel büszkélkedhet. Kézikönyvtárunkban lexikonok enciklopédiák, szótárak és különböző adattárak segítik a tanórára való felkészülést, a pályázatokon és versenyeken való jó szereplést. Kölcsönözhető állományunkban szépirodalmi és ismeretközlő művek, valamint időszaki kiadványok vannak. Egyre bővül médiatárunk is. A videofilmek a vallás-történet, a földrajz és az idegen nyelvek tanulásában segítenek. Hanglemezeink és kazettáink a zene és a magyar irodalom remekeit teszik még élvezhetőbbé tanulóink számára. Legnépszerűbb természetesen a CD-ROM, mely valamennyi tantárgy, de főként a számítástechnika gyakorlására alkalmas.
Időszaki kiadványaink a szaktanárok és a diákok számára is sok érdekes és szórakoztató ismeretet nyújtanak.
Faliújságunkon tájékoztatjuk diákjainkat az új könyvekről, kiállításainkkal ösztönözzük őket az olvasásra. Szakkörünkben nemcsak a könyvtári ismeretekre, hanem irodalmi értékekre is figyelünk, könyvismertetőket tartunk.
Szeretettel várjuk az olvasni vágyó tanulókat!
Az egészséges életmód, a sport megszerettetése érdekében sok programot szervez az iskola. A tantestület is, és a testnevelők testnevelési órán kihasználják a környék adta természeti lehetőségeket. Iskolánknak nagy udvara, sportpályája is van. A 2009/2010-es tanévtől felmenő rendszerben vezetjük be a mindennapos délelőtti testnevelés órákat.
Tanórákon a tantervi követelmények elsajátítása mellett lehetőség nyílik teniszezésre is. Sportköri foglalkozások keretében oktatunk kosárlabdát, labdarúgást, floorballt, és felkészítjük vállalkozó szellemű tanulóinkat a vízi életre. Folyamatosan bővítjük hajóparkunkat. Tanulóink rendszeresen eveznek a Dunán. Immár hagyományos, élményt nyújtó a téli sítáborunk, melyre szeretettel hívjuk, várjuk a szülőket, testvéreket is, ugyan úgy, mint az őszi, tavaszi vízi vándortúrára. A téli hideg napokon a közelben korcsolyázhatnak tanulóink.
5. és 6. osztályban a tudományos ismeretek megalapozása, a tudás iránti szeretet, érdeklődés felkeltése a feladatunk. Ekkor a gyermeket minden érdekli, meg akarnak ismerkedni a világgal, fel akarják fedezni, és birtokba akarják venni. Tudásszomjuknak örülni kell és mindent meg kell tenni, hogy megszeressék és becsüljék a tudást. Kisebb projekt munkákkal próbáljuk a kevésbé érdeklődők tudását is felkelteni.
Eben a korban a kapcsolatok rendszere kibővül, leginkább társaik felé fordulnak, a kamaszkor előhírnökeként jelentkező sajátos feszültség kezelése nagy segítséget jelent személyiségének alakulásában. Ezen probléma megoldását együttesen keresi az osztályfőnök, gyermekvédelmi felelős és a Diákönkormányzatot segítő tanár és az összes pedagógus.
7. és 8. osztályban a kialakult tudásigény kielégítése a feladatunk. Érdeklődésük szelektálódik, tudásuk mélyül. Több változás tapasztalható, mint az előző két évben. Óriási a felelőssége ennek a változás korának helyes irányba terelésében, az osztályfőnöknek és szaktanárnak egyaránt. Teret kell kapni a kamaszkor önállósodási törekvéseinek megtalálására, a tudományok megalapozására.
A felső tagozaton a matematikát, az idegen nyelvet, a technikát és az informatikát csoportbontásban tanítjuk.
A lemaradóknak minden évfolyamon korrepetálást szervezünk magyarból, matematikából és idegen nyelvből, illetve a tanulószobán nyújtunk segítséget a sikeres felzárkózáshoz.
Az egy-egy tantárgy iránt intenzívebben érdeklődő diákoknak szakkörökön nyílik lehetőségük a tudás mélyítésére, versenyekre való felkészülésre.
Szem előtt tartva az átjárhatóság elvét a hat illetve nyolcosztályos gimnáziumba (oda-vissza) alapvető célunk a négyosztályos középiskolai továbbtanulásra való felkészítés. Nyitottak vagyunk abban, ha a gyermek túl korán váltott iskolát őt befogadni, így későbbi időpontra helyezve az újbóli kezdés lehetőségét kínáljuk.
A kisgyermekek életében nagy mérföldkő az iskolába való bekerülés. Az óvodából iskolába lépő gyermekek és szüleik is sokat várnak az iskolától. Mindannyian azt szeretnénk, ha minél több sikerélményük lenne, hiszen ez feltétele az eredményes munkának. Ahhoz, hogy ez a munka valóban eredményes legyen, szükség van a szülők, tanító nénik, óvó nénik együttműködésére.
Tekintettel az első osztály fontosságára, csak tapasztalt, jól képzett és gyakorlott pedagógusokat alkalmazunk. Megfelelő számú jelentkező esetén két első osztály indítását tervezzük.
Az első osztályokban, rugalmas órakeretben dolgozunk, hogy megkönnyítsük az iskolába történő átmenetet a kisgyermek számára.
A tananyagban az előrehaladást a tanulók képességeihez igazítjuk, sok gondot fordítunk a differenciált egyéni foglalkozásra.
Az első osztályban különösen nagy gondot fordítunk arra, hogy minden tantárgy keretén belül fejlesszük a gyerekek alapképességeit úgy, hogy számukra öröm forrásává váljon majd a tudás megszerzése, a tanulás.
Iskolánkban bevezettünk egy fejlesztő programot a gyermekek számára. Ennek célja és feladata nem a konkrét iskolai tananyag megtanítása, hanem olyan alapkészségek fejlesztése, amelyek a gyermekek iskolai teljesítményét javítják. E foglalkozás kiscsoportos (3-5 fő) szervezeti formában működik.
Tanulóink gyakran kirándulnak, hol a közeli erdőben ismerkednek a természettel, hol távolabbi egy-két napos túrára mennek.
Rendszeresek a különböző rendezvények, színház és múzeumlátogatások is.