Üzenet története
Feltöltés alatt!
Nemzetközi Színházi Intézet Magyar Központja, Budapest, 1013 Krisztina krt. 57. Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.">Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Copyright © 2022.
A tanítási órákra, versenyekre való felkészülést, a szabadidő hasznos eltöltését segíti az iskolai könyvtár.
A könyvár hangulatos olvasóteremmel, szabadpolcos raktárral mintegy 20.000 kötettel büszkélkedhet. Kézikönyvtárunkban lexikonok enciklopédiák, szótárak és különböző adattárak segítik a tanórára való felkészülést, a pályázatokon és versenyeken való jó szereplést. Kölcsönözhető állományunkban szépirodalmi és ismeretközlő művek, valamint időszaki kiadványok vannak. Egyre bővül médiatárunk is. A videofilmek a vallás-történet, a földrajz és az idegen nyelvek tanulásában segítenek. Hanglemezeink és kazettáink a zene és a magyar irodalom remekeit teszik még élvezhetőbbé tanulóink számára. Legnépszerűbb természetesen a CD-ROM, mely valamennyi tantárgy, de főként a számítástechnika gyakorlására alkalmas.
Időszaki kiadványaink a szaktanárok és a diákok számára is sok érdekes és szórakoztató ismeretet nyújtanak.
Faliújságunkon tájékoztatjuk diákjainkat az új könyvekről, kiállításainkkal ösztönözzük őket az olvasásra. Szakkörünkben nemcsak a könyvtári ismeretekre, hanem irodalmi értékekre is figyelünk, könyvismertetőket tartunk.
Szeretettel várjuk az olvasni vágyó tanulókat!
Az egészséges életmód, a sport megszerettetése érdekében sok programot szervez az iskola. A tantestület is, és a testnevelők testnevelési órán kihasználják a környék adta természeti lehetőségeket. Iskolánknak nagy udvara, sportpályája is van. A 2009/2010-es tanévtől felmenő rendszerben vezetjük be a mindennapos délelőtti testnevelés órákat.
Tanórákon a tantervi követelmények elsajátítása mellett lehetőség nyílik teniszezésre is. Sportköri foglalkozások keretében oktatunk kosárlabdát, labdarúgást, floorballt, és felkészítjük vállalkozó szellemű tanulóinkat a vízi életre. Folyamatosan bővítjük hajóparkunkat. Tanulóink rendszeresen eveznek a Dunán. Immár hagyományos, élményt nyújtó a téli sítáborunk, melyre szeretettel hívjuk, várjuk a szülőket, testvéreket is, ugyan úgy, mint az őszi, tavaszi vízi vándortúrára. A téli hideg napokon a közelben korcsolyázhatnak tanulóink.
5. és 6. osztályban a tudományos ismeretek megalapozása, a tudás iránti szeretet, érdeklődés felkeltése a feladatunk. Ekkor a gyermeket minden érdekli, meg akarnak ismerkedni a világgal, fel akarják fedezni, és birtokba akarják venni. Tudásszomjuknak örülni kell és mindent meg kell tenni, hogy megszeressék és becsüljék a tudást. Kisebb projekt munkákkal próbáljuk a kevésbé érdeklődők tudását is felkelteni.
Eben a korban a kapcsolatok rendszere kibővül, leginkább társaik felé fordulnak, a kamaszkor előhírnökeként jelentkező sajátos feszültség kezelése nagy segítséget jelent személyiségének alakulásában. Ezen probléma megoldását együttesen keresi az osztályfőnök, gyermekvédelmi felelős és a Diákönkormányzatot segítő tanár és az összes pedagógus.
7. és 8. osztályban a kialakult tudásigény kielégítése a feladatunk. Érdeklődésük szelektálódik, tudásuk mélyül. Több változás tapasztalható, mint az előző két évben. Óriási a felelőssége ennek a változás korának helyes irányba terelésében, az osztályfőnöknek és szaktanárnak egyaránt. Teret kell kapni a kamaszkor önállósodási törekvéseinek megtalálására, a tudományok megalapozására.
A felső tagozaton a matematikát, az idegen nyelvet, a technikát és az informatikát csoportbontásban tanítjuk.
A lemaradóknak minden évfolyamon korrepetálást szervezünk magyarból, matematikából és idegen nyelvből, illetve a tanulószobán nyújtunk segítséget a sikeres felzárkózáshoz.
Az egy-egy tantárgy iránt intenzívebben érdeklődő diákoknak szakkörökön nyílik lehetőségük a tudás mélyítésére, versenyekre való felkészülésre.
Szem előtt tartva az átjárhatóság elvét a hat illetve nyolcosztályos gimnáziumba (oda-vissza) alapvető célunk a négyosztályos középiskolai továbbtanulásra való felkészítés. Nyitottak vagyunk abban, ha a gyermek túl korán váltott iskolát őt befogadni, így későbbi időpontra helyezve az újbóli kezdés lehetőségét kínáljuk.